tirsdag 29. september 2009

Mitt beste bilde


Til slutt i denne oppgaven skulle vi legge ut det beste bildet vi har tatt gjennom denne perioden, og jeg synes dette var det beste bildet mitt.



Jeg liker det best fordi fargen er så vakker, og hvordan  vannet gir en helt spesiell effekt! Jeg liker hvordan det grønne bladet begynner å få rust på seg det også, men allikevel er helt nytt og bryter i bildet. Jeg synes det er et veldig vakkert bilde, med flere interessante områder i seg selv om motivet allikevel er så enkelt. Det oransje fargespillet kombinert med det skinnende lyset i den ruglete vannoverflaten utgjør magi.


Det er et bilde av gamle og rustne skinner, som man pleide å skjøsette båter med før.  Jeg digger hvordan vannet gir bilde highlight og ikke minst liv!  Lyset kommer direkte ovenfra, det er overskyet. Den eneste plassen lyset ikke skinner er hvor det er et hakk ned hvor kanten lager en diagonal gjennom bildet. Men det går også svake linjer i diagonal mot høyre, som følge av retningen vannet så stille sildrer seg frem.


-Iselin-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar