tirsdag 8. september 2009

Læringsoppdrag!



Sist tirsdag fikk vi læringsoppdrag i trykk og foto timene. Det var veldig kjekt! Vi skulle ta bilder av "frukt, bær og grønt". Dette bilde er fra epletreet i hagen vår, og regndråpene var helt perfekte. Bildet har flere interessante deler, så man kunne egentlig ha delt det opp for å utnytte dem mer. Men her er bildet helt, med dugg på linsa og det hele.


 Gira som jeg var, sprang jeg bort til kjøleskapet og hentet et par grønnsaker da jeg så regnet komme den dagen. Med en paraply over kameraet mitt, hunden springende etter meg, og regnet som pøste ned satte jeg i gang.


Løken ble mer spendende i regn. Det ga et tydeligere "highlight" og mer kontrast slik at mønsteret i løken kom frem. Jeg liker hvor tydelige strekene ned mot venstre hjørne fra "stilken" ble da jeg redigerte det til svart hvitt, de gir bildet mer spenning synes jeg.
Fra fryseren fant jeg disse frossne bærene. De gir et vakkert mønster, selv om komposisjonen ikke er så spennende, liker jeg fargene og uttrykket godt.


2 kommentarer:

  1. Bildene dine var utrolig spennede! Bringebærene ble veldig spennende når du hadde brukt fryse-effekten! Og den blomsten øverst, er det en blomst? Den var utrolig skummel. Det gjorde bildet vel...ganske interessant å se på, men allikevel skummelt! Glad jeg ikke har en slik blomst under sengen...

    SvarSlett
  2. Disse bildene var bra! Jeg likte spesielt godt bilde nr 2. Det hadde en god komposisjon og var i øyefallende.

    SvarSlett