tirsdag 29. september 2009

InDesign; Etikett

De to siste ukene har vi også jobbet med design av etikett. Det har ikke vert en stor oppgave, bare et lite prosjekt slik at vi fikk prøvd oss. Jeg syntes det var en veldig kjekk oppgave. Vi skulle kombinere ett av bildene vi hadde tatt og lage en etikett. Jeg valgte bildet av eplene mine og lagde to varianter.



Dette var den første etiketten jeg lagde. Jeg vil si at det var denne som også var den beste fordi fotoet kom bedre til sin rett i det, og fordi den var mye mer gjennomført. Jeg har først redigert bildet i iPhoto, deretter har jeg laget etiketten i InDesign, til slutt laget jeg det gammeldagse mønsteret som du såvidt kan skimte over etiketten i Photoshop.

Skriften valgte jeg fordi det var den jeg følte passet best til det jeg ville gi uttrykk for med etiketten: en smakfull og litt eksklusiv nektar. Hjemmelaget, noe som tilsier at man bør ha et design som er litt mer gammeldags og tradisjonelt etter min mening.

Denne etiketten laget jeg hovedsaklig fordi jeg syntes at skriften kom for lite frem på den andre etiketten, og formen var ikke like lett å ha på en flaske, den hadde kansje passet bedre som etikett på kartong. Denne etikketten får bedre frem skriften, og passer nok bedre på en glassflaste hvis den er lite og nett, men bildet kommer ikke så bra frem, og jeg hadde heller ikke like god tid til å redigere denne etiketten så mye som den andre noe som førte til at jeg synes denne ikke ser helt ferdig og gjennomført ut.

-Iselin-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar