fredag 18. september 2009

Hå gamle prestegard, Svev!

I dag har vi vert ute på:

Og sett utstillingen av Heidi Wexelsen Goksøyr kallt "Svev". Dette var en veldig behagelig å fredelig utstilling å være på. Fargene gikk i grått og hvitt, temaet for utstillingen var gjennomført. I det første rommet var det en utstilling av dataredigertebilder av himmel og mennesker i vann.






Deretter gikk vi opp, til et mørkt rom, hvor det var satt opp tre fredelige videoinstallasjoner. Selv om mediet var forandret, forble følesen av intrykkene den samme, underlig. Godt gjennomtenkt av kunstner Goksøyr. Her oppe var det ikke lett å få noen serlig gode bilder. Men jeg fikk et noen lunde bra. Jeg likte den første videoen best, et stort lerret på gulvet, hvor skyene og vanndråper på vannet var redigert sammen, dette er bilde av den tredje videoinstallasjonen:



Etterpå var vi å så på utstillingne "Fra vikinger til oljenasjon". Her fikk vi brått oppleve forskjellen på foto som kunst, og foto som dokumentasjon. Det er en vesentlig forskjell, og det er viktig å holde i bakhodet for hvilket formål du tar bilde når du tar det.

Til slutt fikk vi selv gå ut i naturen å være fotografer. Her var det bare å slippe fantasien løs i ved steinstranden, jeg synes jeg fikk to interessante bilder av steinene:






Og slik var det hele klassen på 13 satt og lette etter de rette motivene:


Idyllisk eller hva?

3 kommentarer:

  1. Kjempevakre bilder! Jeg vil spesielt kommentere dette bildet av steinene og vannet, bildet som er det nest nederste. Utrolig fin refleksjon du har fått til i vannet! Den gjenspeier den fine og klare himmelen og det var veldig flott, du har fått frem fine fargekontraster med varme og kalde farger. Det var en kin komposisjon i bildet ditt også. Jeg liker det veldig godt, og det er et fristende bilde!

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte bilder! Og du sa at du ikke fant noen fine motiver?!? Jeg likte spesiellt bildet av Katrine. det ble, som du sa, idyllisk. Spesielt når du myknet opp kantene litt! Du skal absolutt være fornøyd med disse bildene!

    SvarSlett