tirsdag 17. november 2009

Leking med layers i photoshop:


Oppskriften for denne kjekke billedbehandlingen er enkel.
 Du velger deg to bilder du tor vil passe bra sammen, og legger dem begge inn i photoshop. På det ene bildet holder du Apple-knappen og A inne, nå som bildet er markert gjør du det samme bare med bokstaven C -for copy. Du trykker på det andre bilde du har inne i photoshop og holder inne eple og v -for å legge bildet til som et til layer. Deretter går du ned til den ene toolboxen mot høyre og velger layers. Her kan du eksperimentere og leke deg med hvordan bildene ser ut sammen. Mitt resultater var disse:

Dette er et bilde av hunden min og en vanndam med regndråper i.
Her har jeg brukt funksjonen Overlay.

Dette er et bilde av reinsdyr og en himmel, her har jeg brukt funksjonen Lighten.

Dette var vel det jeg likte best, veldig spennende og dramatisk.
Denne funksjonen heter Linear Burn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar