tirsdag 9. februar 2010

Nye kunnskaper i photoshop

I dag har vi lært diverse teknikker og kjekke ting i photoshop og på macen generelt. Her er et bilde jeg har redigert veldig raskt ved bruk av hva vi har lært:
 

Jeg har brukt 'elleptical marquee tool' i photoshop for å markere ansiktet, deretter har jeg valgt 'inverse' slik at jeg kunne redigere på bakgrunnen; alt som var rundt sirkelen. Jeg har både gjort resten av bildet mørkere, i tilleg til at jeg har lagt et filter over det. Filteret jeg valgte stillte jeg slik at lyset kom ovenfra, i den retingen miren min ser. Deretter har jeg malt over med litt svak opasitet mormoren min, slik at det ser ut som hun går litt mer sammen med bakgrunnen.

Disse teknikkene er kjekke å kunne. Selv om dette bildet ser veldig amatørmessig ut fordi det bare var en prøve, kan man faktisk gjøre mye utrolig med disse verktøyene. Har du f.eks. sett bilder som dette før, så kan vi her i 3stf nå én av oppskriftene på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar