onsdag 3. februar 2010

Mitt beste bilde


- More than a thousan words -

Dette bildet ble jeg helt forelsket i da jeg begynte å redigere det. Jeg syntes det var så interessant. Jeg har vært frem og tilbake om hvilket utsnitt jeg skulle velge, og det var ikke før i siste liten jeg klarte å bestemme meg for at dette utsnittet var det riktige. Tidligere har jeg hatt med mer av jentas ansikt, noe som egentlig var fint, bortsett fra at det var så uskarpt. Jeg hadde på portrett-funksjonen på kameraet da jeg tok det, noe som gjorde at bare et av ansiktene kom i fokus. Grunnen til at jeg liker dette utsnittet er fordi at komposisjonen ble veldig spennende, med linjer som krysser. Øyet vandrer over bildet, siden det først er naturlig å se på menneskelyet, men da man oppdager at dette ikke er skarp vandrer øyet videre. Jeg synes uttrykket bare er helt nydelig hvor hunden og jentas ansikter hamonerer så godt, akuratt som om de forteller en historie. Jeg føler det er som et bilde av et tett vennskap, om venner som har trøstet hverandre gjennom tunge tider, og endt opp med verdens beste bånd. Sneen på hunden utgjør magi, og øyet er helt fantastisk. Det ser ut som et eventyr i seg selv.  Kameraet jeg har brukt er et speilrefleks Canon som jeg fikk låne fra skolen for en dag, det er jeg utrolig takknemlig for. Så godt som hundeansiktet er fanget har alltid vært umulig for meg alle de gangene jeg har prøvd det med kompaktkameraet mitt. Trykker du på bildet vil du se hvor nyedelig bildet har fanget hundeansiktet. Kategori: portrett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar