tirsdag 1. desember 2009

Mitt beste bilde






Dette bildet sklir rett inn i kategorien svart/hvitt. 
Jeg valgte å ha det uten farger fordi bildet virkelig klarer å bære seg selv, uten farger, på grunn av den sterke kontrasten mellom den mørke stammen mot den helt hvite uskyldige fjæren. I tillegg har jeg vært så heldig at det var smålig regnvær denne dagen, og som vi alle vet er vann alltid et kjempeinteressant element å ha med i et bilde, det gjør at så mye mer spennende. Jeg synes utsnittet av det opprinnelige bildet jeg hadde var kjempe fint! Bildet har også med viktige elementer for en god komposisjon: nemlig stammen som lager en diagonal fra venstre ned mot høyre, men på veien ligger fjæra plassert i det gyldne snitt og lager en interessant brytning og øyet kan ikke la være å rette oppmerksomheten mot det. Fjæren ligger i en liten bue og har flere interessante trekk ved seg: hårene som går mot hver sin retning, og varierer tekstur fra harde streker til mykere dunlige fjærhår nede mot hjørnet. Vannet ligger nermest strategisk plassert så lokkerlig det er med en lite dråpe og en litt større dråpe lenger nede på samme linje som fjærskaftet som gradvis, i samme takt som vanndråpene, går fra smalt til litt bredere. Bildet har også fått med seg et visst perspektiv gjennom det klare hovedelementet i motsetning til den uklare bakgrunnen. Jeg er veldig fornøyd med dette bildet, 
derfor jeg har valgt det til mitt beste foto.





Jeg anbefaler deg på å trykke på bilde for å forstørre det,
 slik at du vil se detaljene klarere.


-Iselin-

2 kommentarer: